فردین هدایتی با 20سال سن توانست رضا کایالپ قهرمان نامدار ترکیه را شکست دهد. او در فرنگی نفر دوم سنگین‌وزن ایران است. در کشتی آزاد هم ایران بهترین سنگین‌وزن‌ها را دارد .

امير حسين زارع

همشهری آنلاین| فردین هدایتی بدون شک پدیده تورنمنت مجارستان بود که بزرگترین شوک را به کاروان ورزشی ترکیه در آستانه المپیک پاریس وارد کرد. او در بوداپست در یک کشتی یکطرفه موفق شد با نتیجه 4 برصفر رضا کایالپ کشتی گیر پرآوازه ترک‌ها را که 13 مدال جهان و المپیک را در کارنامه دارد شکست دهد. با حضور او در کنار امین میرزازاده، کشتی فرنگی ایران حالا در سنگین وزن مدعی اصلی در سطح جهانی است. در کشتی آزاد هم قدرت در دست سنگین‌وزن‌های ایران است.

بن بست فردین و امین

رضا کایالپ در وزن 130کیلوگرم کشتی فرنگی کشتی گیر سرشناسی است که توانسته 3مدال المپیک و 10مدال جهان را کسب کند. او برای کسب آمادگی بیشتر و بالابردن رنکش در المپیک پاریس در مسابقات مجارستان به روی تشک رفت که به سد محکم فردین هدایتی 20ساله خورد. هدایتی در یک کشتی حساب شده بدون اینکه امتیازی به حریفش بدهد او را شکست داد تا نشان دهد در آینده بیشتر از پسر آملی کشتی فرنگی خواهیم شنید. نکته جالب درخصوص وزن 130کیلوگرم این است که نفر اول این وزن در ایران امین میرزازاده است که در مسابقات جهانی2023 مدال طلا را کسب کرد و هدایتی نفر دوم ایران محسوب می‌شود کسی که یکی از مدعیان اصلی کسب مدال در المپیک2024 را شکست داد. میرزازاده در المپیک پاریس یکی از امیدهای اصلی کاروان ایران برای کسب مدال است و رقابت او با هدایتی می‌تواند تداوم قهرمانی ایران در مسابقات برون مرزی را در دسته فوق سنگین بیشتر کند.

یکه تازی زارع و معصومی در کشتی آزاد

در کشتی آزاد هم برای ایران شرایط همانند کشتی فرنگی است. نفر اول وزن 125 کیلوگرم امیرحسین زارع است که شانس اصلی مدال طلای المپیک بشمار می‌رود و نفر دوم او امیررضا معصومی است که 2 مدال طلای جوانان جهان را در کارنامه خود دارد. معصومی با 20سال سن در حال‌حاضر در رده جوانان حضور دارد و برای کسب سومین مدالش در این رده تلاش خواهد کرد. زارع در جهانی 2023 توانست مدال طلای جهان را کسب کند و مدال طلایش را در قهرمانی آسیا تکرار کرد. با وجود زارع و معصومی شرایط در فوق سنگین کشتی آزاد هم برای ایران بسیار مطلوب است.

کد خبر 858161

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha